Nákupný košík
0x | 0,00 €
Nákupný košík
0x | 0,00 €
0x | 0,00 €
0x | 0,00 €
19.01.2017
Kvalita
Kvalita brzdového kotúča závisí ako na kvalite oceľo-liatiny použitej pri výrobe, tak na presnosti výroby kotúča a jeho finálnom vyvážení. V druhovýrobe je dostatočné pokrytie kvalitných značiek, ktoré používajú aj výrobcovia automobilov. U nás kúpite vysoko kvalitné brzdové kotúče či brzdové bubny za veľmi výhodné ceny. Nie je teda potrebné pozerať lacných čínskych výrobcov alebo brzdové segmenty od dodávateľov originálnych dielov, ktorí sú často krát niekoľko násobne drahší a v konečnom dôsledku dostanete rovnaký výrobok.
Bubnová brzda je konštrukčne staršia ako kotúčová. U starších vozidiel sa používala na oboch nápravách, dnes už iba na zadnej náprave aj to u lacnejších vozidiel. Pracuje na princípe trení brzdových elementov – čeľustí (alebo aj pakní), na vnútornú stranu brzdového bubnu, ktorý je pevne pripevnený k náboju a rotuje spolu s kolesom. Pri uvoľnení brzdového pedálu sú čeľuste vrátené späť pružinou. Čeľusti sú k bubnu pritláčané rozperným prvkom, ktorý je buď hydraulický - valec s piestom tzv. prasiatko, alebo mechanický – rozpernou pákou v prípade parkovacej brzdy. Ručná brzda je ovládaná mechanicky.
Bubnové brzdy môžeme rozdeliť podľa toho, či majú čeľusti jeden spoločný valček - Simplex alebo dva, pre každú stranu samostatný - Duplex a Duo-Duplex. Simplex je konštrukčne jednoduchší a lacnejší.
Rovnako ako u bubnovej brzdy aj tu ide o princíp trenia. Kotúč je spojený s kolesom a brzdným elementom je doštička (alebo aj platnička), ktorá je k nemu pritlačovaná. Po zošliapnutí brzdového pedála pôsobí hydraulická kvapalina na brzdový piest a ten na doštičky.
Kotúčová brzda je zostavená z kotúča, doštičiek (u novších typov vozidiel aj so senzorom opotrebenia) a strmeňa. V najvyššom mieste strmeňa sa nachádza odvzdušňovací ventil. Brzdová kvapalina je dopravená brzdovou hadičkou.
Vplyvom trenia vzniká pri brzdení teplo a brzdy, predovšetkým kotúče sa zahrievajú. To viedlo ku vzniku chladených kotúčov. Ide o dva tenké disky spojené rebrovaním, ktorým prúdi chladiaci vzduch. Vzhľadom k tomu, že väčšina brzdnej sily a tiež aj vzniknutého tepla je na prednej náprave, používajú sa chladené kotúče práve tam. Na zadnej náprave obvykle nájdeme lacnejšie, jednoduché kotúče bez chladenia alebo bubnovú brzdu. Niekedy sú kotúče dierované. Dierovanie pomáha v daždi odvádzať vodu a tým zlepšovať brzdný účinok. Kotúče sú vyrábané z liatiny, prípadne z keramicko-uhlíkových vlákien u športových áut.
Základné pojmy používané v brzdovom systéme
Ako zistím že brzdy potrebujú vymeniť?
Nefunkčné brzdy sa dajú odhaliť viacerými spôosobmi. Základným znakom je trasenie volantu pri brzdení. Ďalšími znakmi môže byť stáčanie vozidla do strany pri brzdení na vode, snehu alebo celkovo na klzkom povrchu. Taktiež ak pri brzdení počujete divné zvuky či pískanie. Moderné vozidlá sú vybavené množstvom elektroniky, tá taktiež pomáha vodičovi rozpoznať keď nie je niečo v poriadku. Ak sa na prístrojovej doske rozsvieti kontrolka ABS, odporúčame okamžite navštíviť servis. V prípade že sa rozsvieti klasická kontrolka ( viď nižšie ) vodič by nemal prejsť viac ako 2000km.
Ako vybrať správne brzdy?
Na prednú nápravu odporúčame vybrať si kvalitné brzdy nakoľko predná náprava odnesie väčšinu práce brzdového systému. Zadná náprava je pri brzdení odľahčená a ich trecie obloženie sa tak na zastavení automobilu podieľa len málo. Aj preto taktiež bývajú zadné brzdové kotúče menšie, v niektorých prípadoch aj nechladené. Brzdové platničky sú taktiež menšie a a so slabším obložením. V našej ponuke nájdete brzdové kotúče tej najvyššej kvality, spomeniem ZIMMERMANN, ATE, TEXTAR, BREMBO, BOSCH, MEYLE, TRW, FEBI BILSTEIN a z tých lacnejších, avšak taktiež kvalitných BARUM, OPTIMAL, NK, BLUE PRINT, KRAFT, MAXGEAR.
Kotúče taktiež naozaj svedomite namontujte. To znamená všetko vyčistiť, čo sa nehýbe ako má treba rozhýbať a namazať. Kotúče namontovať a overiť hádzavosť. Ak nemáte úchylkomer, skontrolujte hádzavosť proti brzdovému strmeňu. Jedna desatina milimetru už je moc, takže treba znova očistiť náboj alebo presadiť kotúč o dieru a postup zopakovať.
Na správnej montáži a správnom zabehnutí bude závisieť budúcnosť kotúča.
Pri výmene kotúčov taktiež zvážte výmenu brzdových platničiek. Ak použijete na nové brzdové kotúče staré brzdové platničky, môžu prísť problémy s veľmi nerovnomerným opotrebovaním kotúča. Staršie brzdové platničky sa aspoň dajú vyrovnať brúsnym papierom, ale vždy je lepšie dať nové aj platničky.
Poznáme dva typy brzdových platničiek. Sintrované a organické.
Sintrované platničky sa vyznačujú tým že môžu pri brzdení pískať, avšak lepšie opotrebúvajú brzdový kotúč. Organické platničky sú tiché, avšak prášia a nepekajú sa viac na kotúč, čím môžu spôsobovať nerovnomerné opotrebovanie kotúča. Sintrované brzdové platničky varábajú napríklad TEXTAR a BREMBO, organické vyrábajú ATE alebo TRW.
Ak by ste si pri výbere správnych brzových kotúčov, platničiek, bubnov alebo čeľustí nevedeli poradiť, kľudne sa nás opýtajte na livechate v pravom dolnom rohu stránky alebo telefonicky na +421 901 711 706 a taktiež e-mailom info@autolekaren.sk. Radi Vám ochotne pomôžeme.
#brzdový kotúč #brzdové platničky #bubnová brzda #brzdové čeluste #brzdy ZIMMERMANN #brzdy ATE #brzdy BOSCH #brzdy TEXTAR #brzdy BREMBO #brzdy MEYLE #brzdy TRW #brzdy FEBI BILSTEIN #brzdy BARUM #brzdy OPTIMAL #brzdy NK #brzdy BLUE PRINT #brzdy KRAFT #brzdy MAXGEAR #najlacnejšie autodiely #autolekaren.sk
01.11.2022 09:35
01.11.2022 09:29
01.11.2022 09:29
13.07.2022 07:21
13.07.2022 07:20
10.07.2022 17:44
10.07.2022 17:42
05.07.2022 06:20
05.07.2022 06:19
27.06.2022 07:40
21.06.2022 13:38
21.06.2022 13:37
19.06.2022 17:45
19.06.2022 17:44
18.10.2021 21:39
26.08.2021 15:41
10.07.2021 19:10
10.07.2021 10:37
27.03.2021 19:49
18.03.2021 03:24